Garage Michel begon als merkgarage in 1991, wisselde het logo in 1993 om vanaf 1998 een automerk uit de top 5 van de Belgische inschrijvingsstatistiek te vertegenwoordigen. In 2015 staken twijfels de kop op over de toekomst, wat in 2018 leidde tot een nieuwe toekomst als AutoCrew garage.
“Het moest altijd meer zijn, de druk nam voortdurend toe en dat wreekte zich uiteindelijk op de gezondheid” blikt Michel Renard terug. “Samen met mijn vrouw kozen we na 30 jaar definitief voor minder i.p.v. meer! Het einde als merkconcessie was ook een terugwinnen van onze zelfstandigheid, van zelf keuzes te kunnen maken en voor eigen rekening beslissen. Zo hebben we sinds Corona besloten tot een 4-dagenwerkweek met vrijdag als sluitingsdag”.
De vertegenwoordiger van Brezan (PartsPoint) had al eens uitleg gegeven over garageconcepten en zo kwam Michel Renard in contact met Bosch. “Een grossier dichtbij met snelle leveringen, desnoods ook al eens een depannagelevering, is van groot belang voor de onafhankelijke garage” verklaart de zaakvoerder. “De link tussen het garageconcept en de voorkeurgrossier is dan een extra troef”.
“Als AutoCrew genieten we een betere support dan vroeger als merkconcessie” stelt Michel Renard vast. “De Bosch-support is op ieder ogenblik beschikbaar en toegankelijk. Het gaat altijd snel en efficiënt, recht op een oplossing af, zodat er geen tijdverlies ontstaat in de werkplaats”.
De wissel van merkconcessie naar AutoCrew garage had geen klantenverlies tot gevolg, integendeel, het multimerkenaspect trok nieuwe klanten – vaak ook relaties van bestaande – aan. “We zijn bewust gestopt met leasingrijders, omdat we onze service en kennis willen reserveren aan trouwe klanten dien we een persoonlijke service willen bieden” geeft Michel Renard nog mee.